lauantai 2. helmikuuta 2013

Lempimerkkini nyt museossa!


Yksi vaatemerkki joka on kulkenut matkassani jo melkein viisitoista vuotta on suomalainen Ivana Helsinki.
Minulle taitaa oikeasti olla joku kama jokaisesta mallistosta.

Pidän Ivana Helsingin vaatteista, mallistojen fiiliksestä, mutta myös merkin tekemisen tyylistä, uudistumisesta ja siitä että saman merkin suunnittelua voi levittää muillekin aloille kuin sille ihan omalle. Ivana Helsinkihän on suunnitellut muiden yritysten kaikenlaisille tuotteille visuaalisia kuoseja. Ja hyvä niin.

Nyt Ivana Helsinki on saavuttanut ihan teinin iän, 15 vuotta. Design Museossa on tämän kunniaksi näyttely joka kattaa kaikki mallistot tähän asti. 



Kävin näyttelyn avajaisissa. Enkä ollut ainoa. Väkeä oli kuin markkinoilla. Ja pukeutumistyyli on todella taiteellisen puolella. Näyttelyn lisäksi oli siis kivaa seurata vieraiden pukeutumista. (itsehän olin vetänyt kamat päälleni parissa minuutissa, joten en olut kyllä illan valokuvatuimpia).




Kuohariakin oli. Ja ihana Jonina Ivana Helsingin puvussa.




Itse näyttely on museon alakerrassa. Hauska idea oli liimata portaisiin kuvia mallistoista.




Jokaisesta mallistosta oli oma pikku tilansa, johon oli koottu muutama avain-vaate ja fiilistä. Ratkaisu oli kiva ja selkeä, mallistojen erot ja teema näkyivät näin selvästi. Hyvä oli myös, ettei vaatteita ollut liikaa, näin kokonaisuus pysyi hauskana.  Tästä mallistosta minulla on muuten vene t-paita. Ja jotain muutakin kai.




Edelleen yksi lempikuoseistani. Tästä minulla on ainakin kassi, hame ja pussukka.



Hevoset ovat usein olleet mallistoissa avainsijalla. Hevostyttö kun olen, niin se ei suinkaan ole vähentänyt intoani Ivana Helsinkiä kohtaan. Tästä mallistosta minulla on iso pilkullinen clutch, jota käytän iltalaukkuna.



Indian Summer. Yksi lempimallistostani. Yksi parhaimmista mekoistani on tästä mallistosta.



Bambi-mallisto. Mekkoa on tästäkin mallistosta. Olen lyhyt ja pyöreä ja Ivana Helsingin mekkojen mitoitus on jostain syytä minulle täydellinen. Joten mekkoja minulla on merkiltä todella paljon.




Jokaisesta mallistosta oli paljon näyttelyssä fiiliskuvia. Avajaisissa niitä oli vähän vaikea katsella jengimäärän takia, mutta aion palata ja tutkia kuvia lisää.  Tästä mallistosta minulla on jakku, joka pitää muuten ottaa esiin.




Lempiprinttini on tämä. Heppoja, heppoja. Tuon hameen olen omistanut, mutta se jäi TODELLA pieneksi, joten se jatkoi kulkuaan Unkariin, suomalaiseen designiin ihastuneelle serkulleni.




Ihan ekoja mallistoja. Ensimmäinen Ivana Helsinki-vaatteeni on tästä mallistosta. Ostin sen Gaudetesta, laskeutuva harmaa mekko. On se tallessa vieläkin.



Kiitos Suhosen sisarukset, ilman teitä päivittäinen pukeutumiseni olisi huomattavasti tylsempää (ja vaikeampaa).

Käykää nayttelyssä, se on avoinna 7.4. asti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti